اعتماد سازی در اینستاگرام

10 روش برای اعتماد سازی در اینستاگرام | چگونه اعتماد فالوورهای خود را جلب کنیم؟

احتمالاً مدتی است که بر روی برند خود در شبکه‌های اجتماعی کار می‌کنید، رقبا را شناختید، مصرف کننده را شناختید، اما آیا کافی است؟ کسب و کارها مختلفی کار می‌کنند اما برای باقی ماندن و ادامه دادن شما نیاز به اعتمادسازی در اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر دارید.
یک نظرسنجی جهانی که توسط PwC انجام شد نشان داد، 35٪ از پاسخ دهندگان گفتند که اعتماد سازی، یکی از سه دلیل اصلی تأثیرگذار بر تصمیم آنها برای خرید از یک خرده فروش خاص است، در حالی که 14٪ گفتند اعتماد به برند تاثیر اصلی بعد از قیمت است.
یکی از دلایل به دست آوردن فالوور لزوماً جذب مشتریان بیشتر نیست، بلکه به معنای ایجاد اعتماد در اینستاگرام است.
حالا سوال این است که چگونه در اینستاگرام اعتماد ایجاد کنیم؟ در ادامه به چند استراتژی می‌پردازم، که حتما به کسب و کارتان کمک می‌کند:

1- در دایرکت به سوالات پاسخ سریع دهید

برای کاربران زمان مهم است. طبق تحقیقات HubSpot، 90٪ از افراد یک پاسخ فوری را برای آنها مهم یا بسیار مهم ارزیابی کردند. (پاسخ فوری 10 دقیقه یا کمتر است.)
اگر می‌خواهید کاربران اینستاگرام و مشتریان بالقوه به طور مثبت با کسب و کار و پیج اینستاگرام شما ارتباط برقرار کنند، باید به پیام‌های دایرکت پاسخ سریع بدهید.
اکنون، ممکن است بگویید، زمان انجام این کار را ندارید! خوب، چند روش در شبکه اجتماعی وجود دارد که می‌توانید از آنها استفاده کنید:

الف) از Instagram DM Automation استفاده کنید
اتوماسیون کلمات کلیدی، یکی از ویژگی‌های اصلی چت ربات‌ها مثل ManyChat برای ایجاد محرک‌های کلیدواژه است. محرک‌های کلیدواژه‌ها می‌توانند در دایرکت، استوری‌ها و سایر محتوای اینستاگرام رخ دهند و ارسال پاسخ‌های سریع را آسان‌تر و مقیاس‌پذیر می‌کند.
یعنی چگونه کار می‌کند؟
برای انواع مختلف تعاملات، جریان‌های چت بات ایجاد کنید.
کلیدواژه‌هایی را که ممکن است مشتریانتان استفاده کنند اضافه کنید.
پاسخ خود را در ارتباط با متن پیام‌ها و کلمات کلیدی ایجاد کنید.
سپس، جریان اتوماسیون خود را فعال کنید و ربات را تماشا کنید که کار یک تیم خدمات مشتری را انجام می‌دهد.

شکل دیگری از پاسخ سریع که با اتوماسیون برای اعتماد به برند امکان پذیر شده است، شروع گفتگو است.
به طور مثال، در یک مسابقه هدیه اینستاگرامی برگزار کنید و شرکت کنندگان کلمه کلیدی خاصی را در یک پیام می‌کنند که جریانی را آغاز کند و شانس آنها را برای هدیه بیشتر می‌کند.

ب‌) از چت زنده استفاده کنید
اتوماسیون ابزاری عالی برای پاسخ سریع به پیام‌های تکراری است، اما اگر پیام‌رسانی پیچیده‌تر باشد چه؟ اما اگر ربات چت شما نتواند کمک کند، چه؟
چت زنده روشی متداول است که مشاغل در سراسر جهان دقیقاً این کار را انجام می‌دهند. وقتی مشتریان ناامید یا گیج هستند، دوست دارند بدانند که افراد واقعی به آنها گوش می‌دهند. هنگامی که مشکلات یا سؤالات به سرعت حل می‌شود، وفاداری و اعتماد به نام تجاری را القا می‌کند.

2- به سوال متداول در استوری پاسخ دهید

در استوری‌های اینستاگرام، اسکرین شات سوالی را که از مشتری دریافت کرده‌اید (پیام متنی، DM یا نظر) به اشتراک بگذارید. یک قدم جلوتر بروید و بگویید: «من این سؤال را در متن تکمیلی خود [نام راهنمای یا منبع رایگان شما] توضیح می‌دهم. در مرحله بعد، استوری را در قسمت هایلایت به نام «سؤالات متداول» ذخیره کنید.
اگر سوالی برای پاسخ دادن ندارید، برای خود سوال بفرستید و اسکرین شات بگیرید!

3- به هر کامنت پاسخ دهید

اعتماد سازی فالوورها

روش دیگری که برای ایجاد اعتماد با فالوورها استفاده می‌شود این است که به جای ارسال پست، با آنها ارتباط برقرار کنید. تعامل با فالوورهایی که در پست‌های اینستاگرام شما نظر می‌دهند و شما را در استوری اینستاگرام خود منشن می‌کنند، چندین مزیت دارد:

• مشتریان/فالوورها احساس ارزشمندی می‌کنند. وقتی به یک نظر پاسخ می‌دهید، نشان می‌دهد که فقط محتوایی را در فید اینستاگرام آن‌ها ارسال نمی‌کنید، بلکه مایلید در مورد آن صحبت کنید.

• یکی از اهداف اصلی استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باید کسب آگاهی و دیده شدن بیشتر از برند باشد. الگوریتم اینستاگرام، محتوایی را که جرقه مکالمات را ایجاد می‌کند، در اولویت قرار می‌دهد، پاسخ دادن به نظرات به تقویت محتوای شما کمک می‌کند.

• فالوورهای جدید را جذب می‌کند. اگر کاربران برند شما را از هر طریقی کشف کنند، دیدن سطح تعامل شما با فالوورهای موجود احتمالاً افراد جدید را تشویق می‌کند تا شما را دنبال کنند.

4- با اینفلوئنسرها کار کنید

وقتی صحبت از ایجاد اعتماد سازی در اینستاگرام می‌شود، یکی دیگر از استراتژی‌های موثر استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ است. از نظر ایجاد اعتماد، اینفلوئنسرها در صنعت شما می‌توانند از دو طریق به کسب و کار شما کمک کنند:

♦ فالوورهایشان از قبل به آنها اعتماد دارند. به عنوان مزیت اصلی، دنبال کنندگان اینفلوئنسرهای معتبر و سازندگان محتوا به توصیه‌های آنها اعتماد دارند و این اعتماد می‌تواند به برند شما نیز منتقل شود.

♦ افراد بیشتری از برند شما آگاه می‌شوند. وقتی یک اینفلوئنسر محصولات شما را توصیه می‌کند یا در کمپین خاصی با شما کار می‌کند، می‌توانید برند خود را در مقابل مخاطبان درگیرش به نمایش بگذارید. این به شما کمک می‌کند تا فالوورها و مشتریان بیشتری از این ارتباط کسب کنید.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

5- محتوای ارزشمند پست کنید

این نکته ممکن است در ظاهر واضح به نظر برسد، اما تعجب آور است که چگونه بسیاری از برندها تصور اشتباهی در مورد محتوای ارزشمند دارند. این زمانی اتفاق می‌افتد که برندها فقط محتوایی را در مورد محصولات، فروش و تبلیغات خود ارسال می‌کنند، نه چیزی که به علاقه فالوورهایشان است.
ارسال محتوای عالی نشان می‌دهد که برند شما یک قدرت است و چیزی فراتر از کسب درآمد است. زمانی که می‌خواهید اعتماد مخاطبان را به رسانه‌های اجتماعی جلب کنید، این پایه‌ای برای شروع است.

البته که، تبلیغ محصول شما مهم است، اما استراتژی بازاریابی محتوای شما باید مشتری محور باشد. محتوا باید به مشتریان و فالوورها کمک کند تا به چیزی برای خود دست یابند؛ یعنی انگیزه، تکمیل یک کار یا یادگیری در مورد یک موضوع خاص.

چگونه این محتوای مفید و ارزشمند را تولید کنید؟

برای تبدیل شدن به یک مرجع در صنعت خود و ارائه محتوایی که برای مخاطبان هدف شما جذاب باشد، باید:
✔ مشخص کنید مشتریان شما چه کسانی هستند، چه می‌خواهند و چرا آن را می‌خواهند.
✔ رقبای خود را شناسایی کنید، در محتوای خود چه می‌گویند و محتوای آنها چه چیزی کم دارد.
✔ با پر کردن شکاف‌های رقبا و همسو کردن محتوای خود با نیازهای مصرف کنندگان، محتوای بهتری ارائه دهید.

ارسال محتوای باکیفیت که برای مشتریان ارزش ایجاد می‌کند، در ایجاد اعتماد بین فالوورهای شما بسیار موثر است. به طور مثال:
برندی که در ارائه محتوای ارزشمند مشهور است. این برند محتوایی را پست می‌کند که انگیزه ایجاد می‌کند، عشق به خود را ترویج می‌کند و به مردم کمک می‌کند تا احساسات خود را درک کنند و به ندرت فروشگاه خود را تبلیغ می‌کند.

هرگز محتوای خود را فقط به فروش محصول یا خدمات خود تبدیل نکنید. یک روش خوب که باید از آن پیروی کنید قانون 80/20 است – یعنی 80٪ از محتوای شما باید آموزنده و غیر تبلیغاتی باشد، در حالی که 20٪ دیگر می‌توانند در مورد برند یا محصول شما صحبت کنند.
ایجاد محتوایی که تبلیغاتی نباشد به فرصت‌های شما برای فروش لطمه نمی‌زند. در عوض، استوری‌های اینستاگرام می‌توانند فالوورهای شما را تشویق کنند تا از محصولات شما استفاده کنند و در عین حال از برند شما نیز حمایت کنند.

6- از هشتگ استفاده کنید

در حالی که معمولاً از هشتگ‌های اینستاگرام برای افزایش قابلیت پیدا کردن پست‌ها استفاده می‌شود، می توانید از آنها برای ایجاد اعتماد و ارتباط عمیق‌تر با فالوورهای خود نیز استفاده کنید. چگونه؟
برای رسیدن به این هدف از دو روش اصلی استفاده کنید:

الف) هشتگ های مارک دار

بیش از 200 میلیون کسب و کار از اینستاگرام برای تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کنند و شما می‌توانید شرط بندی کنید که اکثر آنها از هشتگ‌های مارک دار برای کمک به افزایش آگاهی برند استفاده می‌کنند. مثال هایی از این روش می‌تواند استفاده از نام تجاری واقعی شما یا استفاده از نام یک کمپین بازاریابی یا حتی هر دو باشد.

ب) محتوای ایجاد شده توسط کاربر

با تشویق مشتریان به اشتراک گذاری عکس و ویدیوهای محصولات شما در شبکه اجتماعی، تعامل را به سطح بعدی ارتقا دهید. امروزه، مصرف‌کنندگان می‌خواهند قبل از خرید، افراد واقعی را ببینند که از یک محصول استفاده می‌کنند – و UGC به بازاریابان اجازه می‌دهد تا این اطلاعات را از طریق حساب‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند تا اعتماد سازی کنند. UGC مصرف کنندگان واقعی را وارد بازار می‌کند.
UGC در اینستاگرام به ویژه در مورد اجرای مسابقات یا چالش‌ها و همچنین برجسته کردن محتوای عالی مشتری محبوب است. اما آیا به این فکر کردید که چگونه برندها UGC را پیگیری می‌کنند؟ از هشتگ استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام

7- ریلز درست کنید

ریلز یکی از بهترین راه‌ها برای برند شما برای ارائه یک تماس شخصی و انسانی در بازاریابی است که به اعتماد سازی در اینستاگرام کمک می‌کند.
نه تنها ایجاد ریلز به مخاطبان شما کمک می‌کند تا شما و افراد پشت برندتان را ببینند، بلکه حتی مدیر اینستاگرام گفته که اینستاگرام بیشتر به محتوای ویدیویی متکی است. بنابراین ویدیو به شما کمک می‌کند تا در اینستا بیشتر دیده شوید.
یکی دیگر از برندهای معروفی که از Reels استفاده می کند، Lush است. برند مراقبت شخصی با تماس با اعضای تک تک کارکنان برای پرسیدن محصولات مورد علاقه Lush و همچنین پست کردن برخی از روتین های مراقبت از پوست خود، رویکرد شخصی تری اتخاذ می‌کند.

8- چند مدرک اجتماعی نشان دهید

آیا متن یا ایمیلی را که اخیراً در ستایش کسب و کارتان دریافت کرده‌اید را دارید؟ یک اسکرین شات بگیرید و آن را در استوری‌ها یا یک یلز به اشتراک بگذارید. سپس، پستی را در مورد بیننده بسازید. از آنها بپرسید که چگونه می‌توانید به ایجاد نتیجه مشابه کمک کنید یا منبع مرتبطی را که ارائه می‌دهید به اشتراک بگذارید.

9- رویدادها را به صورت زنده پخش کنید

ویدئوی زنده یا لایو یک راه عالی برای افزایش تعامل در اینستاگرام و سرمایه گذاری بر سوالات و نیازهای مصرف کنندگان است. رویدادهای ویدیویی زنده برندها را با پیروان خود رو در رو می‌کنند.
تبلیغات ویدیویی زنده می‌تواند به انسانی کردن برند شما کمک کند و تماشاگران با دیدن پاسخ شما به سؤالات در زمان واقعی، اعتماد سازی در اینستاگرام را دریابند.
هیچ ترفند ویرایش یا برداشت دوم ندارد. در دنیای آنلاین محتوای بسیار مدیریت‌شده و با دقت انتخاب شده، که می‌تواند به برندها احساس صداقت و اعتبار بیشتری بدهد.

10- صدا شما با برندتان سازگار باشد

گفتن پیامی که پایبند آن باشید، برای اعتماد سازی فالوورها بسیار مهم است. اگر اعمال شما با موضوع برندتان سازگار نیست، پس شما به چیزی اهمیت نمی‌دهید.
به طور مثال؛ هنگامی که فاش شد که فولکس واگن مشتریان و سازمان‌های دولتی را در مورد آلایندگی خودروهای خود فریب داده است، این موضوع کاملاً با تصویر آگاهانه محیط زیستی که سعی در ایجاد آن داشت در تضاد بود.

نیازی به گفتن نیست که این برند به شدت آسیب دیده است. این یک مثال افراطی است، اما هرگز قدرت رسانه‌های اجتماعی برای وایرال شدن سریع را فراموش نکنید. بنابراین مطمئن شوید که صدای برند و شخصیت شما با اقدامات و محتوای کسب و کار شما در اینتساگرام مطابقت دارد.
پس اگر حامی حیوانات هستید یا به محیط زیست اهمیت می‎‌دهید، فقط نگویید بلکه نشان دهید.

علاوه بر این، ثابت نگه داشتن ظاهر لوگو، رنگ‌های برند و سایر عناصر طراحی می‌تواند به ایجاد اعتماد و ایجاد تصویری حرفه‌ای و قابل اعتماد برای کسب و کارتان کمک کند.

حرف آخر

اعتماد سازی در اینستاگرام ساده نیست. با این حال، این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا روابط خود را با فالوور و مشتریان جدید بالقوه ایجاد کنید و در نتیجه فرصت‌های فروش بیشتری را به دست آورید.
این چند نمونه از نحوه اعتمادسازی در اینستاگرام بود. اما ما هم کنجکاو هستیم که نظر شما چیست؟ و شما از چه روشی استفاده می‌کنید؟ حتماً با ما به اشتراک بگذارید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *