انواع چیدمان پست اینستاگرام برای جذب در یک نگاه + برنامه های چیدمان پست

...

یک فید خوب برنامه‌ریزی شده می‌تواند به شما کمک کند که به صورت بصری در عرض چند ثانیه به کاربران بگویید، چه کسی هستید و چه کاری انجام می‌دهید؟ در نهایت برای تبدیل کاربرها به فالوور نقش مهمی دارد.
برای تک تک کاربران، ایجاد یک شبکه زیبا ممکن است اهمیتی نداشته باشد. شاید، کدگذاری رنگی پست‌های شما می‌تواند یک چالش شخصی سرگرم‌کننده باشد، اما برای برندها، خلاقان یا تأثیرگذاران، سبک چیدمان پست اینستاگرام و ثبات آن بسیار مهم است، به خصوص اگر حساب کاربری شما روی زیبایی شناسی یا سبک زندگی متمرکز باشد.
برنامه ریزی فید اینستاگرام یک گام اساسی در استراتژی اینستاگرام مارکتینگ شما است. در ادامه این مطلب نحوه چیدمان پست اینستاگرام، انواع طرح بندی، برنامه ریزها و نکات مهم اشاره شده است.

فهرست مطلب
لی اوت پیج اینستاگرام چیست؟
چرا چیدمان پست اینستاگرام اهمیت دارد؟
انواع چیدمان پست اینستاگرام
5 مرحله برای ایجاد چیدمان پست اینستاگرام
بهترین برنامه چیدمان پست اینستاگرام
نحوه تغییر یا تنظیم مجدد چیدمان اینستاگرام

لی اوت پیج اینستاگرام چیست؟

لی اوت پیج اینستاگرام (Instagram Layout)، چیدمان بصری عکس و ویدیوهای شما در پیج شما است. هر کاشی مربع در شبکه شما نشان دهنده یکی از پست‌های شما است. آنها را به ترتیب خاصی مرتب کنید، و الگوهای توقف پیمایش را در فید خود ایجاد خواهید کرد.
اینفلوئنسرها و برندها دوست دارند با طرح‌بندی‌های شبکه‌ای خود خلاق باشند و هر تصویر را به قطعه‌ای از پازل تبدیل کنند که در یک تصویر بزرگ‌تر قرار می‌گیرد. الگوهایی مانند تخته شطرنجی، ردیف به ردیف یا تصویر بزرگ نیاز به برنامه ریزی و تنظیم زیبایی شناسی قبل از بارگذاری دارد.
ایجاد یک چیدمان پست اینستاگرام در ابتدا کمی تلاش و زمان می‌برد، اما اگر به خوبی و با برنامه‌ریزی فید اینستاگرام ساخته شود، می‌تواند بسیار ساده‌تر از آن چیزی باشد که فکر می‌کنید.

چرا چیدمان پست اینستاگرام اهمیت دارد؟

اهمیت چیدمان پیج اینستاگرام

فید اینستاگرام شما اولین چیزی است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به پیج شما می‌بینند. آن را به عنوان تابلویی در بالای درب مغازه خود در نظر بگیرید که مردم را تشویق به ورود به داخل می‌کند.
هنگامی که شخصی برای اولین بار شما را دنبال می‌کند یا به نمایه شما می‌رود تا محتوای شما را بررسی کند، چیدمان پست اینستاگرام شما فرصتی است برای نشان دادن حال و هوای خودتان یا برندتان در یک نگاه.

همچنین طرح بندی پیج راهی سریع و آسان برای انتقال پیام شماست. بنابراین، اگر می‌خواهید کاربران به طور مداوم از آن بازدید کنند، باید به چیزی بیشتر از پست‌های شخصی اینستاگرام خود فکر کنید و فید خود را به عنوان یک کل در نظر بگیرید. زیبایی بصری قوی یک راه عالی برای شروع است. برنامه ریزی چیدمان فید اینستاگرام خود از قبل می‌تواند به شما کمک کند داستان یک برند منسجم را تعریف کنید و سازگار باشید.

مزایای چیدمان پست

اولین تاثیر فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند که می‌تواند تعداد کاربران اینستاگرام را که پس از بازدید از صفحه شما دنبال می‌کنند، افزایش دهد.
✔ می‌توایند محتوا را به صورت انبوه ایجاد کنید و همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید.
✔ فید یکپارچه و زیبا
✔ محتوای اینستاگرام شما را از رقبای شما متمایز کند.
✔ به ایجاد یک تصویر زیباشناختی و برند منسجم کمک می‌کند.

معایب چیدمان پست

♦ انعطاف ناپذیر، قادر به ارسال محتوای موقت نیست.
♦ برای اینکه طراحی چیدمان عکس ها کارآمد باشد، باید چندین تصویر پشت سر هم ارسال کنید.
♦ در کل در فید عالی به نظر می رسد، اما ممکن است به اندازه پست های جداگانه در فید اصلی از نظر بصری چشمگیر نباشد.

بیشتر بخوانید: چگونه برای اینستاگرام نام کاربردی انتخاب کنیم؟

انواع چیدمان پست اینستاگرام

تصمیم گیری در مورد اینکه می‎خواهید چیدمان پیج خود را برنامه ریزی کنید به ساعت‌ها فکرکردن و مشاوره برای تأیید نیاز دارد.

1- چیدمان شطرنجی

طرح بندی شطرنجی پست اینستاگرام

شبکه شطرنجی اینستاگرام توسط رنگ‌های پس‌زمینه هدایت می‌شود. اکثر حساب‌هایی که از این نوع شبکه استفاده می‌کنند، به دو رنگ ثابت یا غیررنگ می‌چسبند و آنها را برای ایجاد تصویر شطرنجی جایگزین می‌کنند. آنچه در پیش زمینه اتفاق می‌افتد برای برند شما مهم تر است. اگر محتوای شما ترکیبی از کلمات و تصاویر است، می‌توانید یکی از رنگ‌های ثابت را حذف کنید و فقط از دیگری برای نقل قول استفاده کنید. آنها را با تصاویر دیگر جایگزین کنید.

2- طرح بندی مرزی

لی اوت پست اینستاگرام

این چیدمان برای زمانی که به فضا نیاز دارید. آیا تا به حال احساس کرده‌اید که چیدمان پیج شما خوب به نظر می‌رسد، اما هنوز باید مرتب شود؟ با استفاده از حاشیه‌ها، یک پیچ و تاب در شبکه خود ایجاد کنید. سفید، سیاه یا هر رنگی که به نظر شما جذاب است. و می‌توانید با فرمت‌های عکس هم در قالب مربع یا مستطیل دستکاری کنید. شبکه حاشیه سفید نمایه شما را به یک سطح شیک قدیمی می‌برد.

3- چیدمان ردیف به ردیف

چیدمان پست اینستاگرام ردیف به ردیف

آیا می‌خواهید یک داستان را در بیش از یک عکس تعریف کنید؟ چیدمان پیج به این صورت، نوع کامل شبکه شماست. اساسا، شما از هر ردیف برای ایجاد یک داستان یا یک فصل از داستان استفاده خواهید کرد. داستان سرایی برند در بهترین حالتش!

بیشتر بخوانید: چگونه چند لینک در بیو اینستاگرام قرار دهیم؟

4- طرح بندی شبکه رنگین کمان

اپلیکیشن چیدمان  پست اینستاگرام

از آنجایی که احتمالاً از استفاده مکرر از رنگ‌ها یا پس‌زمینه‌های مشابه خسته می‌شوید، شبکه رنگین کمان به شما این امکان را می‌دهد که با رنگ‌ها بازی کنید. چیدمان شبکه رنگین کمان نیازمند برنامه ریزی زیاد، ابزارهای خاص و خلاقیت است. اساساً از تکنیک سطر به سطر استفاده خواهید کرد، اما هر سطر باید با ردیف بالا و زیر مرتبط باشد.

5- طرح‌بندی شبکه‌ای پازل

اپلیکیشن چیدمان  پست اینستاگرام

چیدمان پازل ممکن است ساده به نظر برسند، اما در واقع، استراتژیک‌ترین و زیباترین شکلی هستند که می‌توانید در اینستاگرام پیدا کنید. با فیلم‌ها هم عالی کار می‌کند. طرح شبکه پازل دارای پس زمینه‌ای است که به طور مداوم در حال تکامل است. شما باید تصاویر را از قبل تقسیم کنید و همه پست‌ها را به هم متصل کنید. هنگامی که یک عکس را پست می‌کنید، باید عناصری از تصویر را نیز درج کنید که بالای آن قرار می‌گیرند، به این معنی که همیشه باید مطمئن شوید که تصاویر را به ترتیب پست می‌کنید.

6- چیدمان شبکه مربعی

اولین نوع شبکه‌ای که در آن روز نامرتب به نظر می‌رسید باعث شد اینستاگرامرها به یک چیدمان مینیمالیستی روی آورند که در آن روی یک یا دو رنگ در مرکز تصویر تمرکز می‌کردند، در حالی که بقیه آن فقط پس‌زمینه ساده است. اگر همه شما رنگین کمان نیستید، این شبکه ممکن است برای شما مناسب باشد.

7- طرح‌بندی شبکه‌ای مختلط

نمی‌توانید با یک نوع چیدمان پست اینستاگرام کار کنید؟ نگران نباشید، میکس و تطبیق نیز نوعی طرح‌بندی است. چگونه طرح بندی را مخلوط کنیم؟ مثلاً ردیف به ردیف با چیدمان مرزی امتحان کنید. این را بدایند که شما باید خودتان باشید، بنابراین لزوماً به قوانین پایبند نباشید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

5 مرحله برای ایجاد چیدمان پست اینستاگرام

هماهنگی و یکپارچگی بسیار مهم است، و هنگام کار با عکس‌ها و ویدیوها، این می‌تواند چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر با مدیریت چندین حساب سر و کار دارید. اگر با برنامه پیش بروید به مشکل برنخواهید خورد. عوامل واقعی که آینده پیج اینستاگرام شما را تعیین می‌کنند، با مراحل زیر مشخص می‌شود:

مرحله 1: شخصیت برند خود را تعریف کنید

همیشه ویژگی‌هایی وجود دارد که برند شما را تعریف می‌کند. شما کدام یک هستید؟ پیج شخصی یا تجاری؟ اگر نماینده یک کسب و کار هستید، به رنگ آن کسب و کار فکر کنید. اگر یک دوست هستید، به آنچه دوستانتان در مورد شما می‌گویند، فکر کنید. آیا شما یک مدرسه مینیمالیست یا قدیمی هستید؟ طبیعت را دوست دارید یا آسمان خراش؟ آیا بیشتر به گربه‌ها علاقه دارید یا فلامینگو؟ این سوالات به شما کمک می‌کند تا بر اساس هویت برند منحصر به فرد خود هماهنگی بصری ایجاد کنید.

مرحله 2: یک چیدمان شبکه‌ای اینستاگرام را انتخاب کنید

به نظر می‌رسد که داشتن نمونه‌های زیاد چیدمان اینستاگرام، کار را آسان‌تر نمی‌کند. بهتر است که شما همیشه، یک چیدمان اینستاگرام ایجاد کنید، رنگ‌های برند را ترکیب کنید، حاشیه‌ها را اضافه کنید و چند نقل قول یا هر چیز دیگری.
چیدمانی که قرار است انتخاب کنید کمک زیادی به شما می‌کند، زیرا به شما می‌گوید که چه نوع محتوایی را تهیه کنید، چه زمانی آن را منتشر کنید و کجا قرار دهید. گاهی اوقات، پیچیده کردن مسائل در ابتدا ممکن است در دراز مدت به شما کمک کند.

مرحله 3: رنگ‌های خود را انتخاب کنید

رنگ‌ها باید در چیدمان پست اینستاگرام برجسته باشند. بیش از سه رنگ را انتخاب کنید که متناسب با برند شما باشد. مطمئن شوید که رنگ‌های مناسب را انتخاب می‌کنید، زیرا آنها به شخصیت بصری پیج شما تبدیل می‌شوند.

مرحله 4: در مورد فیلتر تصمیم بگیرید

یک ترفند سریع برای حفظ ثبات، اعمال فیلتر یکسان برای هر پست است. این فیلتر باید با رنگ‌ها و شخصیت برند شما کار کند، بنابراین لازم نیست چیز خیلی پیچیده‌ای باشد. اگر نمی‌خواهید فیلتر خود را ایجاد کنید، تعداد زیادی از پیش‌تنظیمات وجود دارد که می‌توانید انتخاب کنید. آنها را امتحان کنید تا زمانی که احساس کنید آن را پیدا کرده‌اید.

مرحله 5: به ترتیب پست کنید

ترتیب پست‌های شما نیز بخشی از یکپارچگی است، به خصوص اگر چیدمان شبکه‌ای پیچیده‌تر باشد. با یک برنامه چیدمان پست اینستاگرام، می‌توانید به راحتی همه چیز را مرتب کنید تا به دلخواه خود برسید.

بیشتر بخوانید: ایده برای سوال کوئسشن باکس اینستاگرام

نحوه تغییر یا تنظیم مجدد چیدمان اینستاگرام

اینستاگرام به شما اجازه بازی با محتوای موجود را نمی‌دهد، بنابراین آنچه منتشر می‌شود امکان تنظیم مجدد ندارد. مگر اینکه برنامه ریزی داشته باشید. با این حال، شما هنوز دو راه حل دارید. همه چیز را باز نشر کنید. و یا دوباره شروع کنید. شاید تا به حال زمان و منابع لازم برای برنامه ریزی چیدمان پست اینستاگرام خود را نداشتید. اما همه ما از جایی شروع می‌کنیم. از تمام آنچه تاکنون آموخته‌اید استفاده کنید و طرح بندی پست اینستاگرام خود را ایجاد کنید. حتی می‌توانید از یک برنامه‌ریز چیدمان پست استفاده کنید.

بهترین برنامه چیدمان پست اینستاگرام

برنامه چیدمان پست اینستاگرام

اگر ویدئو و عکس‌های پیج‌تان آماده است، در این قسمت چند برنامه لی اوت پست اینستاگرام را معرفی می‌کنیم. با این برنامه‌ها، برنامه‌ریزی فید اینستاگرام شما را قادر می‌سازد تا محتوای با کیفیت بالا را به طور مداوم تولید کنید.

  1. Planable

    با Planable، می‌توانید فایل‌های خود را آپلود کنید، هشتگ‌های خود را اضافه کنید، و حتی با تیم خود برای بازخورد در همان ابزار همکاری کنید. پیش‌نمایش فید اینستاگرام خود را در یک ابزار پیکسلی کامل مشاهده کنید که به شما امکان می‌دهد پست‌ها را بکشید و رها کنید، مرتب کنید و زمان‌بندی یا منتشر کنید. این برنامه‌ریز چیدمان اینستاگرام دارای نسخه دسکتاپ است که به شما امکان می‌دهد به جزئیات کوچک توجه کنید.
  2. Snapseed

    در حال حاضر، Snapseed بهترین انتخاب از نظر ابزارهای ویرایش عکس است. اینستاگرام فیلترهای مخصوص به خود را دارد، اما تطبیق آنها با محتوای شما دشوار است و حتی سخت‌تر است که خود را از دیگران متمایز کنید. ویژگی Stacks آن به شما امکان می‌دهد فیلترهای خود را به عنوان یک قالب شبکه اینستاگرام ذخیره کنید.
  3. Canva

    همیشه می‌توانید با Adobe Illustrator یا Photoshop شروع کنید، اما می‌تواند برای شما پیچیده باشد. اگر تازه شروع کرده‌اید Canva عالی است. فقط یک شبکه خالی ایجاد کنید و سپس یکی یکی، شبکه را ایجاد کنید. شما می توانید از Canva برای ساخت چیدمان اینستاگرام خود به صورت آنلاین، بدون دانلود یا نصب هیچ برنامه‌ای استفاده کنید.
  4. Hootsuite

    اگر می‌خواهید فید اینستاگرام خود را عالی جلوه دهید، Hootsuite یک ابزار فوق العاده است. Hootsuite برای مشاغل و افراد عادی که می‌خواهند سازماندهی کنند و ببینند فید اینستاگرام آنها قبل از ارسال پست چگونه به نظر می‌رسد عالی است. شما به راحتی می توانید تصاویر خود را تا زمانی که درست به نظر برسند، جابجا کنید و با تصاویر خود داستانی زیبا و شیک ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای تولید محتوا برای اینستاگرام

حرف آخر
با چیدمان پست اینستاگرام اولین احساس هر کاربری نسبت به پیجتان را منتقل می‌کنید. و به طور کلی ثبات برابر با مشارکت بیشتر کاربران و فالوورها است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

واچ تایم اینستاگرام چیست و چگونه آن را زیاد کنیم؟

کامنت بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *