افزایش فروش در اینستاگرام

افزایش فروش در اینستاگرام | 20 نکته که در فروش محصولات به کارتان می‌آید!

برخی از کسب وکارها گمان می‌کنند، فروش در اینستاگرام برای هر شغلی مناسب نیست و قید این روش فروش را می‌زنند. ایا شما هم از اینستاگرام به عنوان یک بستر بازاریابی استفاده نمی‌کنید؟
فروش انلاین مدت‌هاست که نقطه عطف فروش بسیاری از کسب و کار شده است. اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بصری که دارای کاربران بسیاری است، می‌تواند به کمک ان اطلاعات مورد نظر مشتری را در اختیارشان قرار دهید، تا در رشد و افزایش فروش کسب و کارتان نقش مهمی داشته باشد.
اما برای افزایش فروش در اینستاگرام شما به ترفندهایی نیاز دارید. در این مطلب با روش‌هایی برای بالابردن فروش در اینستاگرام آشنا خواهید شد.

فهرست مطالب:

چرا در اینستاگرام محصول خود را بفروشیم؟
ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

چرا در اینستاگرام محصول خود را بفروشیم؟

همانطور که در مقدمه هم گفتیم، این شبکه اجتماعی بزرگ، دامنه کاربران وسیعی دارد. یعنی بیش از یک میلیارد. بنابراین یک شبکه بازاریابی عالی برای کسب و کارهاست. همین الان که شما این مطلب را می‌خوانید، بدون شک حداقل یک برند یا فروشگاه آنلاین در اینستاگرام را دنبال می‌کنید. گفته شده حدود 80 درصد کاربران در هنگام خرید یک محصول از اینستاگرام کمک می‌گیرند.
از آنجایی که الگوریتم اینستاگرام در رتبه بندی به محبوبیت و علاقه کاربران ارتباط دارد، پست‌هایی که تعامل بیشتری با آنها است، در سطح بالایی هستند.

سایر مزایای فروش در اینستاگرام:
می‌تواند داستانی از محصولات یا خدمات خود بگویید.
کشف محصول از ریلز و استوری
ایجاد آگاهی بیشتر از کسب و کارتان
بدست آوردن جامعه‌ای مشتریان وفادار

حالا اگر کسب و کار شما نوپاست و فالوور زیادی ندارید، افزایش فروش در اینستاگرام چگونه اتفاق می‌افتد؟
برای پاسخ به این سوال ما چندین نکته پیشنهاد می‌کنیم، که برای افزایش فروش در اینستاگرام و شناخت برند شما مفید است:

بیشتر بخوانید: چگونه یک کسب و کار دراپ شیپینگ در سال 2024 ایجاد کنیم؟
دراپ شیپینگ چیست؟

ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام

1- عکس‌های باکیفیت، منحصربه‌فرد درست کنید.

افزایش فروش در اینستاگرام
با جلب نظر مشتری شروع می‌شود. یکی از راه‌های جذب مشتری از نظر بصری است. بنابراین محصول شما باید از ظاهری جذاب باشد. گرفتن عکس خوب با تلفن را یاد بگیرید. خلاقیت در تولید محتوای تصویری و عکس‌ها جذاب می‌تواند به شما در حضور قوی مشتری و افزایش فروش در اینستاگرام کمک کند.
اصطلاحاً تصاویری که با مخاطب حرف بزند. از نور طبیعی استفاده کنید. تصاویر خود را با برنامه‌های ادیت، تقویت کرده و منحصر به فرد کنید. به طور کلی خلاق باشید!

2- از ویدئو غافل نشوید!

عکس و فیلم در افزایش فروش در اینستاگرام

در کنار تولید تصاویر منحصر به فرد، تولید محتوای ویدئویی برای جذب کاربران اهمیت بالایی دارد.
به خصوص برای معرفی و کاربرد محصول مورد نظر معمولا مشتری به دنبال ویدئوهای خوب هستند.
چند نکته در ساخت ویدئو:
ویدیوهای کوتاه بگیرید.
ویدیوهای خود را با هدف خاصی برنامه ریزی کنید (مثلاً به دنبال ترافیک از اینستاگرام به سایت هستید، یا دنبال فالوور جدید، یا آموزش)
و…

3- کپشن‌های خیره کننده بنویسید.

شاید برای خیلی‌ها سوال باشد که کپشن در محتوای ویدئویی یا تصویری اینستاگرام خیلی مهم نباشد، اما کاربران زیرک کپشن‌ها را خواند و تصمیم می‌گیرند. می‌توانید یک عنوان جذاب برای محصول یا محتوا بنویسید، نحوه خرید را ذکر کنید و مهم‌تر از آن کال تو اکشن خوبی برای تشویق فالوور ذکر کنید. علاوه بر این کپشن جایی برای اضافه کردن هشتگ است، که استراتژی هشتگ گذاری می‌تواند در پیدا کردن شما توسط مشتری حتما موثر باشد.

بیشتر بخوانید: 10 نکته برای ایجاد کمپین های اینستاگرام موفق در سال 2024
👈🏼 کمپین فروش در اینستاگرام

4- عکس و نظرات مشتریان را در نظر بگیرید

یکی از نکات مهمی که کاربران اهمیت می‌دهند، این است که از محصول شما مطمئن شوند و به کار و فروشگاه شما اعتماد کنند. برای ایجاد این اعتماد می‌توانید از عکس و نظرات مشتریان خود استفاده کنید. به نوعی شما می‌توانید محتوایی که با کمک مشتری تولید شده انتشار دهید و از برند خود به عنوان یک برند موفق و معتبر نام ببرید. این کار به افزایش فروش در اینستاگرام برای کسب و کارهای نوپا نقش مهمی دارد.

چند راه برای این کار:
گرفتن اسکرین شات از پیام‌های مثبت و رضایت مشتری
اسکرین از نظرات در فروشگاه شما
از مشتری خود بخواهید بعد از دریافت محصول عکس آن را پست یا استوری کرده و شما را تگ کند.
و…

5- از استوری برای داستان گفتن استفاده کنید.

چگونه استوری در افزایش فروش در اینستاگرام کمک می‌کند؟ شنیدن داستان‌های واقعی به صورت همیشگی می‌تواند آگاهی کابران را از برند خود بالا ببرید. روایت دنباله‌دار مخاطب را جذب کرده و با این کار می‌توانید آنها را ترغیب و تشویق به خرید از فروشگاه خود کنید.

6- تخفیف و پیشنهاد‌های ویژه را در استوری مطرح کنید.

تخفیف برای بالابردن فروش در اینستاگرام

کد‌های تخفیف و پیشنهاد‌های فوق‍‌العاده یک راه برای وسوسه فالوورها به رفتن به فروشگاه شما و افزایش فروش در اینستاگرام است. این کار را در هنگام عید‌ها، مناسبت‌های خاص در یک مدت زمان محدود اجرا کنید، از استوری به صفحه خرید لینک داده و نتیجه آن را ببینید.

7- بهترین‌ها را در استوری مجدد مورد بحث قرار دهید.

اگر محصول ویژه‌ای دارید، با مهم‌ جلوه دادن در استوری می‌توانید نظر کاربر را به آن سمت برده و آنها را مسیر خرید قرار دهید و البته خودتان را در مسیر افزایش فروش در اینستاگرام.

8- از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید.

ترفندهای فروش در اینستاگرام

هشتگ راهی برای دستیابی به کاربران و مشتریان بیشتر که به دنبال کسب و کار یا محصول شما هستند. بهتر است هشتگ‌هایی که رقبای شما استفاده کرده‌اند بررسی کنید. مثلاً هشتگ‌های محلی، یا مربوط به نوع محصول.

9- پاسخ به به نظرات

برای افزایش فالوور و بالابردن فروش در اینستاگرام، باید هر کامنتی که دریافت کردید، پایخ دهید. این کار به ایجاد تعامل با مشتری و ارتباط قوی بین برندخود و آنها کمک کرده و انها را به مشتریان وفادار تبدیل می‌کند.

10- مشارکت با اینفلوئنسرها

اینفلوئنسر مارکتینگ تاثیر زیادی بر رشد پیج و دیده شدن آن و در نتیجه افزایش فروش در اینستاگرام می‌کند. کاری که یک اینفلوئنسر می‌کند ایجاد اعتماد یعنی مهمترین نکته در فروش است. اگر کسب و کار کوچکی هستید، میکرو اینفلوئنسیرها که با کسب و کار شما سازگاری دارند، مناسب‌ترند، زیرا مخاطب هدفمند و خاصی دارند.

11- همکاری با سایر برندها

یکی از راه های افزایش فروش در اینستارگرام مشارکت با سایر برندهای مرتبط با شما است یعنی محصولاتی که مکمل محصول و برند شما دارند. مثلا اگر یک فروشگاه لباس در اینستاگرام دارید، با یک پیجی که کیف می‌فروشد می‌توانید تعامل کنید.

12- حساب‌های محلی را پیدا کنید

پیدا کردن این حساب‌های محلی در یک منطقه، برای کسب وکار کوچک در رسیدن به بازار هدف و فروش در اینستاگرام مهم است. حساب‌های محلی در منطقه خود که فالوورهای زیادی دارد، دنبال کنید و با آنها ارتباط بگیرید، تا با شناخت شما پستی از محصولات برند شما آماده کرده و شما را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: نیچ مارگتینک چیست و چرا مهم است؟

13- برگزاری مسابقات با جوایز

جوایز و مسابقه همیشه انگیزه‌ای برای انجام کاری بوده است. شما با ایجاد این موارد می‌توانید توجه کاربران را به سمت محصولات خود جلب کنید.
مثلا:
برای برنده شدن لایک کنید و نظر بدید.
دوستان را تگ کنید.
مسابقه کپشن عکس
و…

14- پروفایل پیج را تجاری و بهینه کنید.

پروفایل خود را به روز کنید تا در افزایش فروش در اینستاگرام به شما کمک کند. برای بهینه کردن، به طور مثال:
بیوگرافی خاص بنویسید
عکس پروفایل مناسبی انتخاب کنید
لینک خود را وارد کنید
و هر خلاقیت و نکته مهمی که کاربران بهتر است بدانند.

15- کال تو اکشن‌های جالب قرار دهید.

همانطور که اشاره کردیم یکی از ترفندهای افزایش فروش در اینستاگرام کال تو اکشن خوب است. اگر شما کاربر را با متنی مناسب ترغیب کنید تا به سمت فروشگاه شما برود، حتما در فروش شما نیز موثر خواهد بود. برای کال تو اکشن موثر باید از کلمات قدرتمندی استفاده کنید.
ما در مطلب زیر بیشتر به این نکته با مثال صحبت کردیم، حتما آن را مطالعه کنید.

16- تبلیغات جزء ضروری فروش

تبلیغات در بالابردن فروش در اینستاگرام

تا بوده تبلیغات از اجزای مهم برای فروش بوده؛ تبلیغات در اینستا هم به جذب سریع‌تر فالوور و مشتری و البته افزایش فروش در اینستاگرام منتهی می‌شود. البته تبلیغات زمانی موثر است که شما در صفحه خود محتوا خوبی هم داشته باشید. اگر تولید محتوایی اصولی دارید، پس برای تبلیغات هم خرید کنید. اما اگر در تولید محتوا خوب عمل نمی‌کنید نباید از تبلیغ هم توقع معجزه داشته باشید، چون کاربران با بررسی پیج شما و محتوایی که ندارد اصلا تشویق به ماندن در صفحه شما هم نمی‎‌شوند چه برسد بخواهند از شما محصول خرید کنند.

از تبلیغات اینستاگرام برای دستیابی به مخاطبان هدف خود استفاده کنید. با تغییرات الگوریتم اینستاگرام و رقابت بالا در این شبکه، تبلیغات باید جزء استراتژی بازاریابی اینستاگرام شما باشد. هزینه تبلیغات خود را مشخص کنید. پست‌های مهم خود را انتخاب کنید و راه تبلیغ خود یعنی از اینفلوئنسرها، بلاگرها و… را نیز تعیین کنید.

17- هایلایت‌ها را مورد توجه قرار دهید.

هایلایت برای صفحه فروش در اینستاگرام

کاروهایی که روی هایلات استفاده می‌کنید، می‌توانید در تصویری که از خود در ذهن مخاطب می‌سازید، نقش داشته باشد. هایلایت در دسته بندی محتواها به شما کمک می‌کند و تجربه کاربری فالوروها هم بهتر است.

18- در زمان مناسب پست بذارید

با داشتن یک استراتژی محتوایی به زمان پست قرار دادن نیز توجه خواهید کرد. این یعنی وقتی افراد انلاین نیستند پست قرار دادن نمی‌تواند تاثیری در فروش داشته باشد. بهترین زمان برای پست گذاشتن، بسته به کسب و کار شما دارد.

19- پست خود را سئو کنید

اگر نمی‌دانستید که سئو در اینستاگرام هم داریم، باید بگوییم بله شما در گوگل نیز می‌توانید صفحات خود را بالا آورده و رتبه بندی کنید. برای این کار:
کلمات کلیدی را در پروفایل خود اضافه کنید
از متن جایگزین در پست‌ها استفاده کنید
از کلمات کلیدی در کپشن استفاده کنید
از هشتگ های شامل کلمات کلیدی به کار ببرید
پیام در دایرکت
افزایش فروش در اینستاگرام راه‌های مختلفی دارد. یکی از انها پیام‌های مستقیم به کاربران است. این کار برای تعامل است و نباید با حس تحمیل و اخلاق غیرحرفه‌ای باشد. برای ارسال پیام در دایرکت بهتر است با:
افرادی که نظر گذاشته اند تماس بگیرید.
مشتریانی که در استوری به نظرسنجی شما پاسخ دادند، پیام دهید.

20- استیکر و فیلترهای سفارشی ایجاد کنید

استیکر و ایموجی جذاب برای فروش در اینستاگرام

برچسب‌های سفارشی در ایجاد هویت برند شما کمک می‌کند و شاید در طولانی مدت منجر به افزایش فروش در اینستاگرام شود. ایموجی و استیکر به بینندگان احساس خوبی می‌دهند.

بیشتر بخوانید: چگونه در اینستاگرام تیک آبی بگیریم؟
تیک آبی اینستاگرام

حرف آخر

این که کدام تکینک‌های به نحوه فروش در اینستاگرام کمک می‌کند، باید امتحان کنید. چه روش‌هایی برای کسب و کار شما مناسب است. اگر شما نظر یا پیشنهادی دارید، یا روشی که در افزایش فروش در اینستاگرام به پیج‌تان کمک کرد، حتما برای ما بنویسید.

شاید دوست داشته باشید بخوانید؟

نکات خرید پیج اینستاگرام
روش های افزایش اینگیجمنت در اینستاگرام
بهترین پیج ها برای تبلیغات در اینستاگرام چه ویژگی دارند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *