اشتباهات رایج در اینستاگرام

11+ اشتباه رایج در اینستاگرام | چرا نتیجه لازم را نمی‌گیرید؟!

اینستاگرام نیز به عنوان یک بستر کاری و اجتماعی برای کاربران، امکان خطا و اشتباه مانند هر مکانی دیگر را دارد. اگر پیجی دیروز روی فرم بود اما امروز اسمی از آن نیست احتمالاً به خاطر اشتباهات رایج اینستاگرامی است. تغییر، لازمه رشد هر کسب و کاری است. اگر روزی با هر کاری رتبه خوبی داشتید لزوماً امروز این اتفاق نخواهد افتاد.
اگر به تازگی پیجی زدید یا هر کاری می‌کنید نتیجه دلخواه خود را نمی‌گیرید، در این مطلب به بسیاری از اشتباهات رایج در اینستاگرام پرداختیم که با رعایت آن می‌توانید ترافیک بهتری به سمت پیج خود بکشانید و فروش خود را بالا ببرید.

اشتباهات رایج اینستاگرام در بازاریابی

اشتباه رایج اینستاگرامی

برخی اشتباهات رایج اینستاگرامی که احتمالا افراد مبتدی بیشتر مرتکب می‍شوند، در اینجا بیان کردیم و همچنی راه حلی که به شما در جلوگیری از این کار کمک کند.

1- خرید لایک و فالوور

احتمالا دیده‌اید برای مراسم‌های در سطح شهر افراد با مبلغی پول کرایه کرده تا در مراسم حضور داشته باشند. به نوعی دارند مخاطب جلعی برای خود ترتیب می‌دهند. این کار در اینستاگرام نیز انجام می‌شود. بسیاری از پیج‌ها برای اینکه نشان دهند فالوور بالایی دارند، فالوور را می‌خرند! یا حتی تعداد لایک را جعل می‌کنند. اما با خرید فالوور آنچه باید را بدست نخواهید آرود. شما در اینستاگرام به دنبال تعامل با کاربران هستند. اگر مخاطب شما واقعی نباشد، تعاملی شکل نمی‌گیرید، برنج شما شناخته نخواهد شد.

راه جلوگیری از اشتباه:
برند معتبر با افراد واقعی ارتباط می‌گیرد. بهتر است با تبلیغات پولی، مسابقه تعداد فالوورهای واقعی خود را افزایش دهید. تا با کاربرانی که واقعا به برند شما علاقه پیدا می‌کنند، ارتباط بگیرید.

2- عدم کاربرد ویژگی های جدید اینستاگرام

الگوریتم اینستاگرام در حال به روزرسانی است. استفاده نکردن از ویژگی‌های جدید در اینستاگرام به اشتباه رایج اینستاگرامی خیلی از پیج‌ها است. چون هر کدام مخاطب خود را دارد. و با توجه به تغییر رفتار کاربر این ابزارها اضافه شده است، یعنی اینستاگرام نیز خود روند کار خود را بررسی کرده و الگوریتم را آپدیت می‌کند.

راه حل جلوگیری از اشتباه:
استفاده از تمام امکانات اینستاگرام. غیر از استوری، بعد IGVT، ریلز اینستاگرام اضافه شد. ساخت محتواهای متفاوت با ویژگی‌های اینستاگرام.

بیشتر بخوانید: 20 ترفند اینستاگرام که حرفه ای‌ها بلدند!

3- به کاربردن هشتگ زیاد

یکی دیگر از اشتباهات رایج اینستاگرامی استفاده زیاد از هشتگ است. به طور کلی مصرف هر چیزی به اندازه بیش از حد به جای فایده، ضرر دارد. هشتگ گذاری به کاربرها کمک کرده تا محتوای شما را پیدا کنند، اما استفاده زیاد آن نیز سبب شده تا محتوای شما به عنوان اسپم باشد.

راه جلوگیری از اشتباه:
هشتگ‌های مناسب و محبوب را انتخاب کنید. هشتگی که با استراتژی برمد شما هماهنگ باشد.

4- نداشتن برنامه و استراتژی
هر کاری که با یک برنامه و استراتژی از پیش تعیین شده شروع شود، قطعا نتیجه بهتری دارد. بدست آوردن فالوور و فروش بیشتر بهتر است بدون برنامه، استراتژی امکان پذیر نیست.

5- عدم آزمایش استراتژی

برخی استراتژی برای پیج خود تعیین می‌کنند، اما اشتباه رایج اینستاگرامی آنها این است که استراتژی آنها قدیمی است. استراتژی بد از نداشتن آن بدتر است.

راه جلوگیری از اشتباه:
ابتدا هدف خود را مشخص کنید. سپس تمام اقدامات لازم و برنامه‌ای که برای رسیدن به آن هدف نیاز است را بنویسید. باید تمام کارها امتحان شود تا مطمئن شوید، استراتژی که انتخاب کردید کار می‌کند یا نه؟
مثلاً : زمان ارسال
طول کشن
تعداد و انواع هشتگ ها
فرمت های محتوا
موضوعات محتوا

6- انتخاب تصویر نامناسب

اینستاگرام پلتفرم بصری است. پس تصاویر خود سبب جلب توجه کاربر در هر جایی از صفحه شما می‌شود. پروفایل اینستاگرام شما نشان برند شما است، بنابراین تصویری که با کسب و کار و هدف پیج شما هماهنگ نیست، یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام است. همچنین قرار دادن تصاویر و محتوای بی‌ربط نیز به پیج شما صدمه می‌زند و مخاطب خود را از دست می‌دهید.

راه جلوگیری از اشتباه:
پروفایل اینستاگرام خود را بهینه کنید. تصویر مناسبی انتخاب کنید. در تولید محتوا خود دقیق باشید تا مناسب و در راستای اهداف پیج باشد.

7- استوری نگذاشتن

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام استوری است. اگر از آن استفاده نمی‌کنید، پس تعاملی با کاربران نداشته و شاید آنها را از دست دهید.

راه جلوگیری از اشتباه:
با استوری به فالوور بیشتری دست می‌یابید. برای محتوای استوری یک برنامه ریزی انجام داده تا از قبل بدانید در هر روز چه محتوایی بارگذاری کنید، از روزمرگی و داستان کسب و کار خود استفاده کنید.

8- نداشتن تعامل با فالوورها

هر شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام از نامش پیداست که به دنبال تعامل اجتماعی است. اگر با فالوورها اجتماعی نیستید، گفتگو ندارید، تولید محتوا نیز فایده ندارد. حتی اگر بهترین محتوا را تولید کنید. اگر با فالوورهای خود ارتباط نگیرید، هیچ ارزشی برای پیج خود ایجاد نخواهید کرد. و ممکن است کاربر خود را از دست دهید.

راه جلوگیری از اشتباه:
برای جلوگیری از این اتفاق باید با مخاطب خود درگیر شوید. از آنها سوال بپرسید، تا آنها به شما جواب دهند. حساب کاربری خود را عمومی کنید، تا افراد بیشتری پروفایل شما را بررسی کرده تا شما را دنبال یا با شما ارتباط بگیرند. هر چه گفتگو با کاربران بیشتر باشد، نرخ تبدیل صفحه شما بیشتر است.

9- پست عکس های تکرای

پست کردن تکراری عکس و فیلم یک اشتباه رایج اینستاگرامی است که کاربران شما را فراری می‌دهد.حتی اگر فالووری وفادار باشد، وتی محتوای تکراری و بدون خلاقیت از شما ببیند، قطعا دیگر شما را دنبال نخواهد کرد. البته برخی از اوقات پست تکراری یک عکس یا فیلم به بهانه‌ای بد نیست. اما اگر زیاد این اتفاق بی‌افتد، پیج خود را بی‌اعتبار خواهید کرد. این اتفاق در پیج‌های فروشگاهی نیز اتفاق بدی است.

راه جلوگیری از اشتباه:
محتوای منحصر به فرد تولید کنید. اگر برنامه تولید محتوایی در اینستاگرام داشته باشید، دیگر محتوای تکراری نخواهید گذاشت.

بیشتر بخوانید: روش های جذب مشتری در اینستاگرام

10- فیلم و تصویر بی‌کیفیت

از آنجایی که این پلتفرم تصویری است محتوای بصری اهمیت زیادی دارد. پس در انتخاب و تولید محتوا حساسیت به خرج داده و محتوای با کیفیت بارگذاری کنید. فیلم‌های با نمای نزدیک بهتر است.

راه جلوگیری از اشتباه:
اگر دوربین حرفه‌ای عکاسی ندارید، با گوشی هم می‌توانید عکس با کیفیت بگیرید. نور کافی، طبیعی و کارهای طراحی، گرافیکی می‌تواند در تولید عکس‌های خوب به شما کمک کند.

11- پست گذاشتن زیاد یا خیلی کم

تعداد کم یا زیاد پست در اینستاگرام هم اشتباه رایج اینستاگرامی خیلی از پیج‌ها است. اگر پست کم بذارید، تعامل و ارتباط با کاربران را از دست خواهید داد و برای آنها خسته کننده است. اگر هم بیش از حد پست بذارید، آزاردهنده است و ممکن است محتوای با کیفیتی هم نسازید.

راه جلوگیری از اشتباه:
تعداد پست به برند کسب و کارتان و تعداد فالوورهای شما بستگی دارد. مثلا یک پیچ خبری شاید در روز باید چندین پست بگذارد. اما یک کسب و کار فروش لباس، چند پست در هفته کافی است.
به رفتار فالوور توجه کنید و امتحان کنید، چه تعداد پست برای صفحه شما مناسب است.

سایر اشتباهات اینستاگرامی:

پست عکس با سایز اشتباه
پست محتوا در زمان اشتباه
استفاده نکردن از کال تو اکشن
تبلیغ بیش از حد
عدم افزودن لینک در بیو
اسم آیدی نامناسب
عدم پست ویدئو

حرف آخر

امروزه اینستاگرام مهم‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است که می‌توانید برای برند سازی کسب و کارتان و فروش محصول و خدمات از آن به خوبی استفاده کنید. بنابراین با فالوورهای خود تعامل ایجاد کنید. اشتباهات رایج در اینستاگرام را برطرف کرده و به صورت حرفه‌ای برخورد کنید، تا به اهداف خود در این شبکه برسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *