مهم‌ترین چیزهایی که هر بلاگر نیاز دارد؟ از اشتیاق تا تجهیزات ضروری و جانبی

...

بلاگر شدن آروزی بسیاری از کاربران اینستاگرام است. بلاگرها صفحات فعال و پررنگ و لعاب اینستاگرام هستند. و یکی از راه‌های کسب درامد انلاین نیز به شمار می‌رود. اما برای بلاگر شدن نیاز به مواردی از جمله ابزار و لوازم و همینطور انرژی و شوق تولید محتوا دارید، چون اصلا کار راحتی نیست. در ادامه به تمام مواردی که یک بلاگر احتیاج دارد به طور خلاصه اشاره‌ای شده است.

تجهیزات مورد نیاز برای بلاگری

تجهیزات مورد نیاز بلاگرهای اینستاگرام به نوع محتوایی که تولید می‌کنند بستگی دارد، اما به طور کلی می‌توان آنها را به دسته‌های زیر تقسیم کرد:

  1. ابزار ضروری

گوشی هوشمند: برای فیلمبرداری و عکاسی، ویرایش محتوا، و انتشار در اینستاگرام قطعاً به یک گوشی هوشمند با دوربین باکیفیت نیاز دارید. بنابراین دستیار همیشگی در بلاگری یک تلفن همراه به روز است.

اتصال به اینترنت پرسرعت: دومین ابزار ضوروی هر بلاگر برای آپلود محتوا، تعامل با فالوورها و استفاده از ابزارهای اینستاگرام اتصال به اینترنت است.

بیشتر بخوانید: 5 اپلیکیشن ساخت ریلز

  1. ابزار تولید محتوا
ابزارهای بلاگرها

از این پس ابزارهایی که نام می‌بریم برای تولید محتوای بهتر، افزایش سرعت کار و مدیریت زمان به هر بلاگری کمک می‌کند:

نورپردازی: نورپردازی مناسب برای عکس‌ها و ویدئوهای باکیفیت، به خصوص در محیط‌های داخلی، ضروری است. این می‌تواند شامل نور طبیعی، نور مصنوعی یا ترکیبی از هر دو باشد.

سه‌پایه: برای عکس‌ها و ویدئوهای ثابت و بدون لرزش، به یک سه‌پایه نیاز دارید. این امر به ویژه برای فیلمبرداری از خودتان وقتی تنها کار می‌کنید یا ضبط محتوا در حرکت مهم است.

میکروفون: اگر می‌خواهید محتوای ویدئویی با صدای واضح و باکیفیت ضبط کنید، به میکروفون جداگانه نیاز دارید.

هدست: برای برقراری تماس‌های صوتی، لایو و ضبط صدای خود در حین فیلمبرداری، هدست با میکروفون داخلی می‌تواند به شما کمک کند البته مهم هم نیست. نحوه گذاشتن لایو در اینستاگرام برای موفقیت مهم هر بلاگر است. . یکی از راه های اعتماد سازی در اینستاگرام است.

نرم‌افزار ویرایش: برنامه‌های ادیت و ویرایش عکس و فیلم از مهم‌ترین ابزار هر بلاگر است. برنامه‌های ادیت تصویر و ویدئو بسیاری به صورت رایگان یا با هزینه کم در دسترس هستند. برای ایجاد گرافیک‌های جذاب و چشم‌نواز برای پست‌ها و استوری‌هایتان، می‌توانید از ابزارهای طراحی مانند اینشات، Canva یا Adobe Photoshop استفاده کنید.

آموزشی حرفه‌ای و ساده برای ادیت ویدئو و عکس‌ها با اینشات تهیه کردیم که برای هر بلاگری لازم است. پس سری به لینک زیر بزنید: 👇🏼

بیشتر بخوانید: ایده برای بلاگری لایف استایل

  1. ابزارهای جانبی
تجهیزات مورد نیاز بلاگرها

اگر بلاگر پرکار و حرفه‌ای باشید، شاید به وساول زیر هم احتیاج پیدا کنید:

کارت حافظه: برای ذخیره‌سازی عکس‌ها و ویدئوهایتان به فضای ذخیره‌سازی اضافی نیاز دارید. از کارت حافظه با ظرفیت بالا و سرعت مناسب استفاده کنید.

پاوربانک: برای شارژ گوشی هوشمندتان در حین حرکت، به یک پاوربانک نیاز دارید. این امر به ویژه برای سفر یا زمانی که به پریز برق دسترسی ندارید، مهم است.

رینگ لایت: می‌تواند نورپردازی یکنواخت و مطلوبی را برای عکس‌ها و ویدئوهایتان، به خصوص در محیط‌های کم‌نور، فراهم کند.

گیمبال: برای تثبیت دوربینتان و فیلمبرداری روان و بدون لرزش، به خصوص در حین حرکت، می‌توانید از گیمبال استفاده کنید.

دوربین اکشن: اگر می‌خواهید محتوای ویدئویی هیجان‌انگیز و اکشن را ضبط کنید، به یک دوربین اکشن مانند GoPro نیاز دارید.

لپتاپ: در مواردی برای استفاده برخی نرم افزارها لپتاپ هم می‌تواند کمک کند.

  1. سایر برنامه

علاوه بر این موارد، ممکن است برنامه‌های زیر برای تعیین یک استراتژی درست راهنمای خوبی در مسیر بلاگری باشند:

ابزارهای تحلیلی: برای ردیابی عملکردتان در اینستاگرام و درک بهتر مخاطبان خود، می‌توانید از ابزارهای تحلیلی مانند Instagram Insights یا ابزارهای شخص ثالث استفاده کنید.

برنامه‌های زمان‌بندی: برای برنامه‌ریزی و انتشار محتوایتان در زمان‌های مناسب، می‌توانید از تقویم محتوایی اینستاگرام برای زمان‌بندی مانند Hootsuite یا Later و بسیاری دیگر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: ایده برای بلاگری بدون چهره

نکات مهم که هر بلاگری باید به آن توجه کند 💡

بلاگرها به چه چیزهایی نیاز دارند؟

به غیر از تجهیزات مورد نیاز برای بلاگری، موارد زیر هم برای هر بلاگر مهم است:

  1. علاقه و اشتیاق: اولین قدم، داشتن شور و اشتیاق واقعی به موضوعی است که می‌خواهید در مورد آن تولید محتوا کنید. اگر به موضوع خود علاقه‌مند نباشید، به سختی می‌توانید انگیزه لازم برای ادامه کار را پیدا کنید. یا مثلاً روحیه جلوی دوربین قرار گرفتن، برای هر کسی راحت نیست.
  2. مخاطب هدف: مشخص کنید که مخاطب هدف شما چه کسانی هستند. این به بلاگر کمک می‌کند تا محتوای خود را به گونه‌ای تنظیم کند که برای کاربر جذاب باشد.
  3. محتوای باکیفیت: محتوای باکیفیت و آموزنده به طور مرتب برای پیج خود ایجاد کنید. این شامل استوری، ریلز، پست اسلایدی و لایو است. اگر مهارت یا دانش خاصی دارید، تولید محتوای بهتری برای مخاطب خود خواهید داشت. به یاد داشته باشید که مهم‌ترین چیز، تولید محتوای باکیفیت و جذاب است که مخاطبان شما را درگیر کند. تجهیزات مناسب و ابزارها برای ایجاد محتوای خلاقانه، افزایش فالوور می‌تواند کمک کند به اهدافتان در اینستاگرام سریع‌تر برسید.
  4. صبر و پشتکار: بلاگر شدن یک شبه اتفاق نمی‌افتد. صبور باشید و به طور مداوم تلاش کنید تا به مرور زمان مخاطبان خود را افزایش دهید.

شاید دوست داشته باشید:

آموزش ساخت کلیپ با کپ کات
12 ابزار تولید محتوا در اینستاگرام

بهترین برنامه های ویرایش عکس و ویدئو برای بلاگرها
7 ابزار هوش مصنوعی برای تولید محتوا
چگونه بلاگر شویم؟

کامنت بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *