تقویم تولید محتوا اینستاگرام برای بلاگرها | راهنمای برنامه ریزی و انتشار محتوا

...

یکی از مشکلات کاربران شبکه‌های اجتماعی و به خصوص بلاگرها این است؛ امروز در مورد چه چیزی تولید محتوا کنیم؟ ایده‌ای برای تولید محتوا نداریم؟
داشتن یک تقویم محتوای اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا محتوای خود را برای این پلتفرم برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت کنید. به عبارتی راه حلی برای چالش نداشتن ایده محتوایی هم هست، زیرا از قبل برنامه محتوایی برای مدت مشخصی را نوشته و در روز محتوا به دنبال ایده نخواهید بود.
در این مطلب نحوه ایجاد و استفاده از یک تقویم محتوایی، همچنین مزایای ساخت تقویم محتوایی برای بلاگره اشاره شده است.

برای شروع، مراحل زیر را اجرا کنید تا در نهایت یک تقویم تولید محتوای اینستاگرام داشته باشید:

ساخت تقویم محتوایی برای اینستاگرام

1- تعیین اهداف

برای ساخت تقویم محتوایی در اینستاگرام، بلاگرها باید اهداف خود را از قبل تعیین و شاخص‌های کلیدی که باید اندازه گیری کنید را مشخص کرده باشید.
به عباراتی یعنی چرا می‌خواهید تولید محتوا کنید؟
احتمالاً یکی یا چند تا موارد زیر است:

✔ ایجاد سرنخ و هدایت به سمت سایت خود
✔ افزایش فالوور یکی از دلایل تولید محتوا است. برای جذب فالوور باید محتوای مناسبی تولید و انتشار دهید و با مخاطبان خود تعامل داشته باشید.
✔ اگر می‌خواهید محصولات یا خدماتی را بفروشید، باید محتوایی آموزنده و متقاعد کننده ایجاد کنید که به مردم نشان دهد چرا به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند.

2- شناخت مخاطب

پس از تعیین اهداف، شناخت مخاطب و علائق آنها بسیارمهم است. با این کار محتوایی جذاب برای آنها، ارائه خواهید کرد.

3- جمع آوری ایده و موضوع‌های محتوایی

با شناخت مخاطب و تعیین هدف پیج خود، بلاگرها باید ایده پردازی کنند. شما الان علاقه و نیاز کاربران را می‌شناسید، بنابراین طوفان فکری و ایده گرفتن از آنها قدم بعدی است. در این مرحله:

• به موضوعات داغ و ترندهای روز در حوزه فعالیت خود توجه کنید.
• به تقویم و مناسبت‌های خاص مانند عیدها و روزهای ملی نگاه کنید.
• از ابزارهای مختلفی مانند Google Keyword Planner و BuzzSumo برای یافتن ایده‌های جدید استفاده کنید.

4- سازماندهی ایده‌ها

شاید نتوانید تمام ایده‌هایی که جمع آوری کرده‌اید، برایشان تولید محتوا کنید، بنابراین باید الویت بندی کنید. این کارمی‌تواند به صورت زیر باشد:

• برای هر ماه یک موضوع کلی انتخاب کنید.
• برای هر هفته چند مطلب خاص با عناوین جذاب تعیین کنید.
• فرمت هر مطلب را مشخص کنید (استوری، پست اسلایدی، ریلز)
• تاریخ انتشار هر مطلب را تعیین کنید.

بیشتر بخوانید: 60 ایده تولید محتوا اینستاگرام + ویدئو

5- شروع به تولید محتوا و انتشار کنید

با توجه به برنامه ریزی که انجام داده‌اید، تولید محتوای باکیفیت را آغاز کنید. همچنین زمان انتشار محتوا را باید در تقویم مشخص کنید، سعی کنید زمان بهتری را تعیین کنید.

نکته:

تقویم محتوایی خود را به طور منظم آپدیت کنید. عملکرد محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید و در صورت نیاز استراتژی خود را تغییر دهید.
ابزارهای مختلفی برای ایجاد و مدیریت تقویم محتوایی وجود دارد. که هم پولی و هم رایگان هستند. مانند:

• ابزارهای رایگان: Google Sheets، Trello، Asana
• ابزارهای پولی: CoSchedule، Editorial Calendar، Sprout Social، Later، Hootsuite

بیشتر بخوانید: ایده تولید محتوا ویدئویی برای کسب و کارها

مزایای استفاده از تقویم محتوایی برای بلاگرها

تقویم تولید محتوای اینستاگرام

استفاده از تقویم محتوایی اینستاگرام مزایای بسیاری برای بلاگرها دارد از جمله:

  1. سازماندهی و برنامه ریزی

یک تقویم محتوایی به شما کمک می‌کند تا ایده های خود را ساماندهی کنید و یک برنامه ریزی منظم برای انتشار محتوا داشته باشید. با این کار دیگر هرگز مجبور نیستید در دقیقه نود به دنبال سوژه برای نوشتن بگردید و استرس کمبود محتوا را ندارید.

  1. انتشار محتوای منظم

یکی از کلیدهای موفقیت در دنیای وب، انتشار محتوای منظم و باکیفیت است. می‌توانید برنامه ریزی دقیقی برای انتشار مطالب خود داشته باشید و به این ترتیب مخاطبان خود را به طور مرتب درگیر با پیج خود نگه دارید.

  1. افزایش تعامل با فالوورها

زمانی که مخاطبان شما بدانند، می‌توانند منتظر محتوای جدید از شما باشند، بیشتر با شما تعامل خواهند داشت. از آنها بخواهید که در مورد موضوعات مورد علاقه شان نظر بدهند یا برای مطالب بعدی‌تان ایده ارائه کنند.

  1. دنبال کردن اهداف

با ساخت تقویم محتوای اینستاگرام می‌توانید اهداف خود را به عنوان یک بلاگر به طور واضح مشخص کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید. برای هر ماه یا هر فصل اهدافی را تعیین کنید، مثلاً افزایش 1000 فالوور تا یک ماه آینده. با توجه به برنامه ریزی خود می‌توانید به این هدف برسید.

بیشتر بخوانید: مهم‌ترین چیزهایی که هر بلاگر نیاز دارد؟

  1. صرفه جویی در وقت

ممکن است در ابتدا به نظر برسد که ایجاد یک تقویم محتوایی برای اینستاگرام وقت گیر است، اما در واقع در بلندمدت باعث صرفه جویی در زمان شما می‌شود. زمانی که برنامه ریزی دقیقی داشته باشید، دیگر وقت خود را صرف جستجوی بی‌هدف برای سوژه‌های جدید یا نوشتن مطالب در دقیقه نود نخواهید کرد.

  1. کاهش استرس

یکی از بزرگترین چالش‌هایی که بلاگرها با آن مواجه هستند، استرس کمبود محتوا است. با استفاده از تقویم محتوایی می‌توانید این استرس را به طور کامل از بین ببرید و با خیالی آسوده به تولید محتوای باکیفیت بپردازید.

  1. تنوع در محتوا

یک تقویم محتوایی برای بلاگرها کمک کرده تا در محتوای خود تنوع ایجاد کنید و مطالب مختلفی منتشر کنید. این کار باعث می‌شود که پیج شما برای مخاطبان جذاب‌تر شود و آنها را به بازدیدهای مکرر ترغیب کند. از منابع مختلف مانند اخبار، رویدادهای جاری، علایق مخاطبان خود و غیره برای یافتن ایده‌های جدید استفاده کنید.

  1. اندازه گیری نتایج

مهم است که عملکرد محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی کار نمی‌کند. این کاردر درک اینکه چه محتوایی برای فالوورهای شما مناسب‌تر است و تعیین استراتژی درست‌تر و تنظیم تقویم موثر است.

شاید دوست داشته باشید بخوانید:

ایجاد کمپین فروش اینستاگرام

کامنت بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *